De BeNe League heeft per direct een nieuw logo. Één van de opdrachten vanuit de samenwerking op het gebied van de marketing, was om een nieuw logo te ontwerpen. Het definitieve ontwerp is gisteren goedgekeurd door het bestuur.
BENE LEAGUE: MEER UITSTRALING
Tom de Groot, visual designer bij Face-Off, legt uit hoe het logo tot stand is gekomen. “Aan de hand van de schetsen voor de voorgestelde richtingen voor een nieuw logo en de ontvangen feedback uit het overleg, is gekozen voor het uiteindelijke ontwerp.”
“De vuistregel met logo’s, specifiek voor overkoepelende organen zoals ook de BeNE League, is doorgaans dat er het beste gewerkt kan worden met één primaire kleur (vaak naast zwart en wit). Vanuit die gedachte heb ik het blauw en geel uit het eerdere logo dan ook niet meegenomen. Ook is de combinatie rood, geel en blauw niet een combinatie die goed uit de verf komt en eerder onprofessioneel oogt. Verder moest er uiteraard in het achterhoofd gehouden worden dat het logo moet werken op de teamkleding van de deelnemende teams. Deze teams hebben uiteenlopende primaire en secundaire kleuren, waardoor het belangrijk is dat het BeNe League logo dat hierop gedrukt staat niet vloekt met de tenues maar deel uitmaakt van het geheel.”