Lancering Face-Off TV dichtbij


Face-Off TV IJshockey

3 september is het drie jaar geleden dat Face-Off zijn intrede maakte in de ijshockeysport. De ontwikkelingen en groei zijn sindsdien stormachtig geweest. Nadat we de afgelopen maanden de rubriek ‘Hoe is het’ met en ‘Transfer Talk’ via ons Youtube kanaal (dat vind je HIER) hebben gebracht, is het tijd om een lang gekoesterde wens te gaan vervullen: Face-Off TV.

FACE-OFF TV: HET IDEE KOMT VAN DE PLANK AF

Bij het ontstaan van Face-Off zijn in de beginfase een aantal wensen uitgesproken en ideetjes op de plank gelegd. “We hebben gewoon wat stippen aan de horizon gezet in ons prille begin en gezegd ‘laten we kijken, wanneer het mogelijk is’. Toen wij net startten hadden we geen idee wat we konden verwachten. Zaten mensen wel op ons te wachten als, voor veel mensen, totaal onbekenden in het ijshockey? Die vraag is inmiddels duidelijk beantwoord met ja. De ontwikkelingen zijn stormachtig geweest, we hebben met 0,0 budget een organisatie van 20 mensen neergezet die er mag zijn én we zijn met bijna 15.000 fans & volgers op Facebook, Instagram, Youtube, Spotify/Anchor en Twitter goed vertegenwoordigd. Wij zetten de sport in de schijnwerpers, genereren aandacht en zien de interesse daarin steeds groter worden. Daar zijn wij trots op, al weten wij dondersgoed dat Face-Off moet blijven ontwikkelen.” zegt Ed Versteeve, oprichter en hoofdredacteur.

Tekst gaat onder de video verder

‘NU IS HET MOMENT’

Jacco van Keulen, business partner binnen de V.O.F. van Face-Off, geeft aan dat het moment om Face-Off TV van de plank te halen daar is. “We zijn een serieuze partij geworden, dat is heel tof natuurlijk. Face-Off heeft een plek in veel ijshockeyharten gekregen. Al sinds onze start in 2017 denken wij in kansen. Niet zeuren over ‘er is geen geld’, maar handelen vanuit de gedachte wat er wél kan. We werden in het begin nog een beetje uitgelachen om die mindset, maar we hebben bewezen dat het kan. Het partnership met de U18 dames, sociale betrokkenheid, het Face-Off Magazine (dat we helaas dit jaar niet zullen maken), spelers en coaches veelvuldig onder de aandacht, jeugdspelers die in de picture staan, een eigen succesvolle merchandise lijn (kijk HIER maar) en een aantal partnerships die er toe doen. Het moment om Face-Off TV te gaan doen is dus voor ons aangebroken.”

Tekst gaat verder onder de foto

Winnie Preston Mariah Shupe
Foto: Kurt Tops

“We hebben het format Face-Off TV al een tijdje klaar liggen, de locatie waar we vanuit gaan uitzenden is er en komende week spreken we met een partij die de kennis en expertise heeft en ons hierin wil bijstaan. Als alles gaat zoals het moet gaan, dan kunnen we op korte termijn al een eerste testuitzending gaan maken via ons YouTube Kanaal. We vroegen de mensen om zich te abonneren, dat was niet zonder reden. IJshockey verdient op zijn minst een waanzinnig praatprogramma en dat gaan wij dus maken.” zegt Van Keulen trots.

VERTROUWD EN NIEUW

Uiteraard zal Face-Off rond wedstrijden veelvuldig opduiken. “We zijn heel herkenbaar met wat we doen en dat blijven we doen. Zichtbaarheid, herkenbaarheid en continuïteit zijn voor ons kernwaarden die logisch zijn. We breiden stap voor stap ons verhaal uit en gaan er samen met de fans en clubs voor zorgen dat ijshockey in de breedste zin van het woord onder de aandacht komt. Wij zijn hierin ook altijd op zoek naar nieuw talent, of enthousiastelingen die ons daarbij willen en kunnen helpen.” zegt Cor Machielsen, de derde vennoot van Face-Off.

Tekst gaat verder onder de foto

Face-Off BeNe League
Foto: Arie Leeuwesteijn

“Vertrouwd en nieuw.” vult Versteeve aan. “De mensen weten wat ze aan ons hebben, de clubs, spelers, coaches en fans hebben vertrouwen in ons en wij proberen dat zo goed als mogelijk om te zetten in zichtbaarheid. We hebben de ambitie om steeds meer nieuwe dingen te doen, dat vraagt nog steeds om capaciteit. Het is onhaalbaar om alles te doen. Mensen vergeten nog wel eens dat Face-Off naast banen, gezinnen en studies gedaan wordt. Dat is overigens een enorm compliment. Het laat zien dat je met passie, inzet en vanuit kansen denken écht wel iets kunt neerzetten. En is Face-Off TV het laatste dat op de plank ligt? Nee, zeker niet. Wie Face-Off kent weet dat er altijd wel nieuwe ideëen zijn om het ijshockey te promoten.” sluit de hoofdredacteur lachend af.

Previous Transfer Talk: Eef Gerritsen Select 4-U Devils Nijmegen
Next Deel 1 - Hoe is het met Nico van Galen Last?