De afgelopen weken heb je vast wel iets voorbij zien komen over Bench Boss. Een nieuw te lanceren kledingmerk dat in augustus verkrijgbaar zal zijn. Tijd om het verhaal en de gedachte achter Bench Boss toe te lichten.
ONTSTAAN BENCH BOSS
Bench Boss is een zelfstandig orgaan, maar een 100% ‘kleine broer’ van Face-Off. “Nog wel. Bench Boss lift mee op een aantal zaken van Face-Off, maar de twee merken zullen steeds verder van elkaar komen te staan. Soms heb je wel eens een grote broer nodig om tegen aan te leunen, dat is wel zo prettig.”
“De naam Bench Boss staat voor coach. Iedereen beleeft ijshockey op zijn of haar eigen manier en staat daarmee aan het roer van zijn eigen stukje ijshockey. ‘Be your own Bench Boss’ kan bij ons op heel veel manieren. We hebben talloze prints in een aantal kleurencombinaties, allemaal herkenbaar uit het ijshockey. Maar dat betekent niet dat mensen buiten onze sport het niet kunnen dragen. Het is voor de sport heel belangrijk dat er een nog grotere vibe ontstaat rondom het ijshockey en dan vooral buiten de stadions. Daarom hebben we dit idee van de plank af gehaald.”
Tekst gaat onder de video verder
HET IDEE
De reden waarom Bench Boss gelanceerd gaat worden is een logische. “Supporters trekken vaak een wedstrijdshirt aan om hun favoriete ploeg in het stadion aan te moedigen. Maar dat zijn nou niet écht shirts om mee naar de stad te gaan, een avondje te gaan stappen of gewoon op je werk te laten zien dat je van ijshockey houdt.”
“Daarnaast vinden wij het opvallend dat er relatief veel voetbalshirts, trainingspakken of wat ook uit het voetbal binnen de stadions zijn. Natuurlijk mag iedereen dragen wat hij of zij wil, begrijp het niet verkeerd hoor. Maar ijshockeyers en de fans steken maar wat graag de draak met voetbal. Van die aanstellers als ze struikelen over hun veters, of 40 meter over het gras rollen als ze niet eens geraakt worden. Daar doen wij bij ijshockey niet aan. ‘Hockey. Not soccer.’ Er zijn filmpjes genoeg van. Maar dan zie je wel van die kleding in stadions terug als ze naar het ijshockey komen kijken. Ja, er komen zeker mensen van buitenaf, dat snappen we. Maar we zien ook veel ‘vaste ijshockeyfans’ met voetbal-items. We willen de trots op onze sport dus vergroten en de voetbalitems naar de achtergrond verbannen.”
Tekst gaat onder de foto verder
BRAND AMBASSADORS
Bench Boss werkt met vijf Brand Ambassadors. Mandy Flink, Eddie Mulumba, Jordy Verkiel, Marine Dinant en Zoë Barbier hebben deze rol aanvaardt. “We zijn heel blij met deze vijf. Ze hebben allemaal hun eigen verhaal dat goed bij Bench Boss past. We hebben 18 juli een hele dag een fotoshoot gedraaid met onze vijf Brand Ambassadors. Hun eerste reacties waren heel enthousiast over onze items. De fotografie was in handen van Elisa Borsje, die vaak rond de ijsbaan te vinden is om foto’s te maken. We hebben heel veel lol gehad en hadden zelfs nog een special guest in Dordt. Het was een toffe, lange dag, waarin we zicht hebben gekregen op onze voorbereiding. Het geeft ons het gevoel dat we de juiste toon zetten met ons merk en dat mensen inderdaad die trots voelen als ze een shirt, trui, of hoodie aantrekken van Bench Boss.
Tekst gaat onder de video verder.
OPENINGSDATUM
Er wordt hard gewerkt achter de schermen om Bench Boss te kunnen lanceren in augustus. ‘Daar zijn we druk mee. De afgelopen maanden zijn wij druk bezig geweest met het bepalen van de prints, die talrijk zullen zijn, maar vooral met het bepalen van de pasvorm en de kwaliteit van de heren- en dameskleding. We zijn heel herkenbaar: onze kleding is te krijgen in wit, zwart of grijs. Wij zijn nog bezig met het onderzoeken van de kinderkleding. Ook de ‘kleintjes’ moeten in lekkere casual kleding kunnen lopen. We hopen daar snel slagen in te maken, zodat we alles live kunnen zetten. We willen het direct goed doen. We brengen in eerste instantie shirts, truien, hoodies en flex fit caps. Er komen op korte termijn veel andere items bij, zodat iedereen zijn of haar ijshockey mindset kan laten zien.”
Bench Boss is inmiddels te volgen op Facebook (klik HIER), Instagram (klik HIER) en Twitter (klik HIER). Zo kun je de updates blijven volgen en de lanceerdatum in jouw agenda noteren.