Face-Off komende drie jaar officieel marketing partner BeNe League


Face-Off zal de komende drie jaar de officiële marketing partner zijn van de BeNe League. Na maanden van intensief overleg werd het bid van ons platform unaniem aangenomen tijdens de laatste bestuursvergadering.

VERTROUWEN

Vorig jaar werden de eerste oriënterende gesprekken gevoerd tussen beide partijen om de behoefte te inventariseren. “We hebben toen besloten om contact te houden en in verdere gesprekken te kijken of we op één lijn kwamen. Het is uiteindelijk een lang traject geweest, maar we zijn verheugd dat we de opdracht gegund hebben gekregen en een officiële partner zijn van de BeNe League. Dat doen we met vertrouwen in de toekomst en daarom commiteren wij ons voor de komende drie jaar aan elkaar. Wij voelen de (groeiende) steun van heel veel mensen en hebben zelf ook het volste vertrouwen in de koers die wij varen” zegt Jacco van Keulen, verantwoordelijk voor het marketing-gedeelte bij Face-Off.

Tom de Grootop het gebied van (grafische) vormgeving van onschatbare waarde binnen het team van Face-Off, kijkt ook tevreden terug op de afgelopen maanden. “We zullen vol inzetten op een eenduidige uitstraling én heldere communicatie naar de clubs, spelers, maar vooral fans. De BeNe League moet herkenbaar zijn, er moet een helder verhaal naar de buitenwacht komen en supporters moeten op een goede manier voorzien worden van informatie. Dat valt of staat met de eenheid die de clubs en het bestuur samen uitstralen naar buiten toe. Daarbij is het belangrijk dat de BeNe League een uitstraling krijgt die zowel de bestaande fanbase aanspreekt, maar ook potentiële nieuwe fans voor deze prachtige sport. We zullen daarbij niet alleen zoeken naar visuele oplossingen, maar ook naar nieuwe formats om Nederland en België nog veel meer BeNe League te kunnen bieden.”

IJSHOCKEY ADEMEN

Pascal Nuchelmans, voorzitter van de BeNe League, legt de beslissing uit om voor Face-Off te kiezen. “Een belangrijk aandachtspunt voor het bestuur van de BeNe League is de informatievoorziening naar onze leden en supporters. Hiervoor hebben we als ondersteuning onze website. Helaas dienen we allemaal te concluderen dat deze niet ideaal is en verre van gebruiksvriendelijk. We moeten ook erkennen dat de website niet als website gemaakt was, maar eerder als backbone moest dienen voor alle administratie, wedstrijdsheets, straffen, financiën en ledenadministratie.”

Nuchelmans BeNe League
Foto: Robert Bos

“Daarom is het bestuur op zoek gegaan naar een partner die ons kan helpen om een aantrekkelijke, goed functionerende en gebruiksvriendelijke website te bouwen en verder te ondersteunen met andere marketing activiteiten. We hebben gedurende het seizoen meerdere potentiële partners gesproken en vorige week is de definitieve beslissing genomen om met Face-Off als partner van de BeNe League in zee te gaan. Zij zullen onze website gaan bouwen, maar de regie blijft bij de BeNe league liggen gezien de eigen identiteit zeer belangrijk blijft voor beide partijen”

“De reden waarom het BeNe League bestuur voor Face-Off heeft gekozen is, dat in alles wat zij doen ijshockey ademen en uitstralen. Het is knap wat zij in zo’n korte tijd hebben weten te realiseren. De passie die zij hebben voor onze sport en de bereidheid om met ons samen aan de sport te werken hebben de doorslag gegeven. Ook zullen zij op andere vlakken met ons als bestuur en de clubs meedenken en samenwerken waar nodig. Wij kijken uit naar een vruchtbare samenwerking en een prachtig resultaat voor ALLE ijshockeyfans!”

SAMEN

Trots is ook hoofdredacteur Ed Versteeve. “Het belangrijkste is dat we samen met clubs, BeNe League bestuur én de fans de competitie én het complete ijshockey in Nederland en België vooruit gaan stuwen. Daarnaast willen we onze eigen identiteit houden en onafhankelijk blijven, iets dat uitstekend zal lukken. De uitvoering zal bij de BeNe League liggen; wél zullen wij structureel met de clubs en het bestuur overleggen en met ideeën komen of wensen vertalen. Ik ben heel trots dat we dit met Face-Off mogen gaan doen. Wij zijn nog steeds in een fase waarin wij proberen te achterhalen wat er precies leeft onder fans, maar daar krijgen we steeds meer grip op. Veel mensen vergeten wel eens dat wij pas anderhalf jaar bestaan en eigenlijk is dát het grootste compliment. We merken aan alles dat veel mensen blij zijn met ons en dat vertaalt zich naar een behoorlijke impact op de sport. Iets waar wij ons met het gehele team van Face-Off de komende jaren met hart, ziel en veel passie voor in zullen blijven zetten.”

Na de play-offs komen beide partijen bij elkaar om de samenwerking officieel te beklinken en zullen de eerste concrete plannen uitgewerkt worden die het komende seizoen al voor iedereen zichtbaar moeten zijn in de vorm van een compleet andere website.

Previous Jay Lesteluhu, Nederlands talent ‘gestrand’ in Ängelholm
Next Raymond van der Schuit vertrekt naar AHOUD Devils Nijmegen