Over Face-Off


IJshockey is niet zichtbaar in de grote media. En daar hebben wij bij Face-Off genoeg van! Het is tijd dat deze fantastische sport het podium krijgt dat het verdient.

In januari 2017 besluit een groep van negen man op een koude winterdag in Amersfoort om ‘iets te gaan doen’ voor het ijshockey. Een naam is er dan nog niet, maar het idee is er wel. IJshockey terugbrengen op de mediakaart. Omdat klagen erover geen zin heeft, besluiten ‘de negen’ het zelf te gaan doen. De datum dat we de lucht in willen wordt gezet op 3 september 2017, en we maken ons in februari 2017 voor het eerst kenbaar op Facebook.

In de zomerperiode krijgt het initiatief de naam Face-Off, met als slogan ‘100% ijshockey‘, groeit de redactie tot twaalf mensen, wordt er invulling gegeven aan de missie en visie, en wordt de site druk opgezet. Zomervakantie? Niet echt, want de redactie is druk met het schrijven van de content die live moet gaan op de website. We lanceren op 3 augustus, een maand voor de opening, de promo van Face-Off om zo aan het publiek kenbaar te maken wát zij -in beginsel- kunnen verwachten:

En dan gaat het ontzettend hard met Face-Off. Er komen volop reacties, er is scepsis over ‘wederom een ijshockey site’, maar vooral de positieve feedback is voor ons de bevestiging van ons vermoeden: wij zijn niet de enigen die het zat zijn dat ijshockey niet zichtbaar is. Op 3 september is het dan zover; vanaf center ice bij HIJS Hokij Den Haag lanceren wij de website:

2017 is het jaar dat Face-Off haar plek heeft gevonden in ijshockeyland, en heeft het inmiddels de handschoen opgepakt richting de gerenommeerde media. En daar gaan we met de redactie, én samen met jou, mee verder.

2018-2019

Face-Off is na een jaar een gevestigde naam in het ijshockeylandschap. Met speerpunten als de BeNe League, Tilburg Trappers, Daniel Sprong, NHL en een aantal internationale competities is de koers van Face-Off duidelijk. We blijven snel groeien, blijven actueel en blijven scherp. Met de tools van de huidige tijd brengen wij het ijshockey dichtbij. Inmiddels hebben we via Facebook, Instagram, Twitter en Youtube bijna 10.000 Face-Off fans. De redactie bestaat in 2019 uit 20 gepassioneerde personen die zich dagelijks inzetten voor Face-Off.

Een mijlpaal bereiken we in december 2018. Dan passeert Face-Off de grens van 5000 volgers op Facebook. Tijd om eens terug te blikken in wat voor achtbaan wij in september 2017 zijn gestapt. Dat maakt ons trots!

TEKST GAAT VERDER ONDER DE VIDEO

De kracht van Face-Off is het collectief, het samen, het niet gebonden zijn aan clubs, maar er wel voor de clubs en haar supporters zijn. In maart 2019, amper anderhalf jaar na de start, komt Face-Off tot een overeenkomst met de BeNe League. Beide partijen verbinden zich voor drie jaar aan elkaar op het gebied van marketing. De sport heeft te lang stil gestaan, het is tijd voor (ver)nieuwe(nde) ideeën en geluiden.

Samen met clubs, spelers, coaches en supporters en een ieder die het ijshockey een warm hart toedraagt gaan wij verder. Elke dag opnieuw. Met de kracht van samen!

SAMEN 100% IJSHOCKEY!